Harmonogram školního roku 2018/19
Možnost stažení harmonogramu do svých kalendářů (iCalendar)
Událost: | Od: | Do: | |
Dny otevřených dveří | Den otevřených dveří | 21. listopad 2018, středa, od 17:00 hodin | 21. listopad 2018, středa |
Den otevřených dveří | 16. leden 2019, středa, od 17:00 hodin | 16. leden 2019, středa | |
Hodnocení | Vysvědčení | 30. leden 2019, středa | 30. leden 2019, středa |
Vysvědčení | 28. červen 2019, pátek | 28. červen 2019, pátek | |
Maturita | Přihlášky k maturitě | 30. listopad 2018, pátek | 30. listopad 2018, pátek |
Ústní maturity | 20. květen 2019, pondělí | 24. květen 2019, pátek | |
Pololetí | 1. pololetí - začátek | 3. září 2018, pondělí | 3. září 2018, pondělí |
1. pololetí - konec | 31. leden 2019, čtvrtek | 31. leden 2019, čtvrtek | |
2. pololetí - začátek | 1. únor 2019, pátek | 1. únor 2019, pátek | |
2. pololetí - konec | 28. červen 2019, pátek | 28. červen 2019, pátek | |
Prázdniny | Podzimní prázdniny | 29. říjen 2018, pondělí | 30. říjen 2018, úterý |
Ředitelské volno | 31. říjen 2018, středa | 31. říjen 2018, středa | |
Vánoční prázdniny | 24. prosinec 2018, pondělí | 2. leden 2019, středa | |
Ředitelské volno | 3. leden 2019, čtvrtek | 4. leden 2019, pátek | |
Ředitelské volno | 31. leden 2019, čtvrtek | 31. leden 2019, čtvrtek | |
Pololetní prázdniny | 1. únor 2019, pátek | 1. únor 2019, pátek | |
Jarní prázdniny | 11. únor 2019, pondělí | 15. únor 2019, pátek | |
Velikonoční prázdniny | 18. duben 2019, čtvrtek | 22. duben 2019, pondělí | |
Přijímací řízení | Přijímačky nanečisto | 26. leden 2019, sobota | 26. leden 2019, sobota |
Uzávěrka přihlášek | 1. březen 2019, pátek | 1. březen 2019, pátek | |
Přijímací zkoušky | 16. duben 2019, úterý | 16. duben 2019, úterý | |
Svátek | Státní svátek | 28. září 2018, pátek | 28. září 2018, pátek |
Státní svátek | 28. říjen 2018, neděle | 29. říjen 2018, pondělí | |
Státní svátek | 17. listopad 2018, sobota | 17. listopad 2018, sobota | |
Státní svátek | 1. květen 2019, středa | 1. květen 2019, středa | |
Státní svátek | 8. květen 2019, středa | 8. květen 2019, středa | |
Školní akce | 10 let Nového PORGu | 15. září 2018, sobota | 15. září 2018, sobota |
Den třídního (všechny třídy) | 21. prosinec 2018, pátek | 21. prosinec 2018, pátek | |
Ples Nového PORGu | 28. leden 2019, pondělí | 28. leden 2019, pondělí | |
Klauzury | 10. červen 2019, pondělí | 14. červen 2019, pátek | |
Porgiáda | 25. červen 2019, úterý | 25. červen 2019, úterý | |
Květinová slavnost | 27. červen 2019, čtvrtek | 27. červen 2019, čtvrtek | |
Školy v přírodě | Seznamovací pobyt Nová Pec (primy) | 4. září 2018, úterý | 7. září 2018, pátek |
Fresh start | 7. září 2018, pátek | 9. září 2018, neděle | |
Projektová škola v přírodě | 7. říjen 2018, neděle | 12. říjen 2018, pátek | |
Vánoční dílny | 18. prosinec 2018, úterý | 18. prosinec 2018, úterý | |
Lyžařský výcvik (sekundy) | 6. leden 2019, neděle | 12. leden 2019, sobota | |
Lyžařský výcvik (tercie) | 12. leden 2019, sobota | 18. leden 2019, pátek | |
Letní školy v přírodě | 17. červen 2019, pondělí | 21. červen 2019, pátek | |
Třídní schůzky | Třídní schůzky - prima | 3. září 2018, pondělí, od 9:30 hodin | 3. září 2018, pondělí |
Setkání rodičů prim | 5. říjen 2018, pátek, od 17:00 hodin | 5. říjen 2018, pátek | |
Třídní schůzky (sekundy, tercie, kvarty) | 13. listopad 2018, úterý, od 17:00 hodin | 13. listopad 2018, úterý | |
Třídní schůzky (kvinty, sexty, oktávy) | 15. listopad 2018, čtvrtek, od 17:00 hodin | 15. listopad 2018, čtvrtek | |
Třídní schůzky (primy, septimy) | 28. listopad 2018, středa, od 17:00 hodin | 28. listopad 2018, středa | |
Trídní schůzky | 2. duben 2019, úterý, od 17:00 hodin | 2. duben 2019, úterý | |
Třídní schůzky | 4. duben 2019, čtvrtek, od 17:00 hodin | 4. duben 2019, čtvrtek |
Maturita
ČESKÁ MATURITA
Český jazyk
Matematika
Cizí jazyky
- Státní - angličtina katalog požadavků
- Státní - němčina katalog požadavků
- Státní - španělština katalog požadavků
- Státní - francouzština katalog požadavků
- Profilová - druhé jazyky
Společenskovědní předměty
- Profilová - dějepis
- Profilová - ZSV
- Profilová – Psychologie
- Profilová - TOK (pouze pro IB DP)
Přírodovědné předměty
Termíny
30. 11. 2018 | přihlášky žáků k maturitní zkoušce včetně výběru předmětů – nelze následně měnit |
15. 1. 2019 | nejzazší datum, do kdy MŠMT musí zveřejnit jednotné zkušební schéma písemných zkoušek SČ MZ pro jaro 2019 |
seznam literatury k ÚZ z ČJL | |
10. a 11. 4. 2019 | písemná práce z českého jazyka a literatury |
26. 4. 2019 | uzávěrka klasifikace |
profilové písemky | |
30. 4. 2018 | vydání vysvědčení za oktávu |
2. a 3. 5. + 6. - 10. 5. 2019 | zbylé písemné zkoušky a didaktické testy společné části maturitní zkoušky |
20. - 24. 5. 2019 | ústní maturity státní a profilové |
6. 6. 2019 | slavnostní předávání maturitních vysvědčení |
Školní psycholog
Mgr. Lenka Tichotová
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
S čím se na mne například mohou obrátit studenti?
- Poslední dobou se mi ve škole moc nedaří. Jak to změnit?
- S někým ze spolužáků/učitelů jsme si nesedli. Chtěl bych, aby to bylo lepší.
- Nedaří se mi domlouvat některé věci s rodiči. Co se s tím dá dělat?
- Vždycky rodičům nebo učiteli slíbím, že se v něčem změním, ale pak se mi to nedaří. Kudy na to?
- Domácí příprava mi zabírá hodně času, ale nakonec toho moc neumím. Jak ji mohu změnit?
- Mám nějaké divné nálady, jsem smutná nebo naštvaná a neumím to změnit.
- Mám nějaké potíže ve vztahu.
- Trápím se, nevím kudy kam.
- ...
S čím se na mne například můžou obrátit rodiče?
- Dceři se poslední dobou ve škole příliš nedaří. Jak jí můžeme podpořit?
- Ranní odjezd do školy je téměř každý den stresovou situací. Jak si jej usnadnit?
- Zdá se mi, že domácí příprava zabírá synovi nepřiměřeně mnoho času. Dá se nějak zefektivnit?
- Mám dojem, že mojí dceru něco trápí, ale nevím co.
- Jak synovi nastavit pravidla a jak s ním uzavírat dohody, které fungují?
- Nemohu se rozhodnout v nějaké věci týkající se mé dcery.
- Myslím si, že by mému synovi prospělo více samostatnosti. Jak na to?
- …
Rodičům poskytujeme základní 1-2 základní konzultace tématu zdarma. Pokud věc vyžaduje další péči, můžeme doporučit odborníky, kteří vám v řešení pomohou. Termín konzultace je vždy třeba předem domluvit.
Výchovný poradce
Petra Jindrová
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
mohu pomoci:
rodičům:
- zorientovat se ve výukových obtížích dítěte
- stanovit optimální postup při zvládání těchto obtíží
- připravit (ve spolupráci s učiteli) individuální vzdělávací plán žáka
- zorientovat se ve výchovných problémech
- stanovit optimální postup při zvládání těchto problémů
- s orientací v nabídce ZŠ při přechodu žáka po ukončení prvního stupně naší ZŠ na druhý stupeň jiné ZŠ
- vyhledat odbornou pomoc mimo školu
učitelům:
- se základní orientací ve výukových/ výchovných obtížích žáka
- se zvládáním konkrétních obtíží ve výuce / v chování + s aplikací postupů doporučených pedagogicko psychologickou poradnou přímo v hodinách
- se stanovením dlouhodobé strategie při zvládání těchto obtíží
- s komunikací s rodiči a odborníky mimo školu
- s přípravou a zpracováním individuálního vzdělávacího plánu
Formy pomoci:
- zodpovězení jednoduchých dotazů emailem;
- jednorázová osobní konzultace;
- opakované konzultace k nastavení postupu řešení, monitorování průběhu a dořešení problému
Akademie rodičovství
Tři nejčastější situace, které trápí rodiče. I děti.
“Proč POŘÁD jen sedíš u tabletu!” “Ty mě snad VŮBEC neposloucháš!” “Dokud nezačnu křičet NIC se neděje, ale já na ně nechci křičet!”
Není vám to povědomé? “Rodičům, kteří přicházejí k nám do Akademie rodičovství, dělají tyto situace starosti nejčastěji” říká lektorka Katka Novotná z Akademie rodičovství. “Děti ani rodiče často nevědí, jak je řešit. Trápí se a vznikají mezi nimi bariéry. Nabízíme rodičům jiný způsob komunikace a pohled na jejich děti. Tím se naučí najít k dětem cestu.” dodává její kolegyně Iva Kyselá.
Že má jejich práce smysl dokládají sami rodiče. “Pletl jsem si příkazy s dohodami a moje potřeby s potřebami dětí.” říká jeden z absolventů projektu. Další dodává: “Je až neuvěřitelné, jak snadné je řešit problémy, když se na ně podíváte z jiného úhlu.”
Vzhledem k tomu, že se kurzy Akademie rodičovství loni setkaly s velkým úspěchem, můžete i letos využít tuto příležitost a osvojit si nové trendy ve výchově a vývojové psychologii. Kurzy jsou určeny především pro rodiče, kteří mají dobré vztahy se svými dětmi a chtějí, aby to tak zůstalo i v budoucnu.
Školní vzdělávací plán
Nový PORG je bilingvní gymnázium se zaměřením na živé jazyky (především angličtinu).
Nový PORG je zařazen do sítě škol MŠMT, vydávaná vysvědčení mají stejnou validitu jako u ostatních škol na území ČR.
Učební plán Nového PORGu kombinuje požadavky českého učebního plánu pro gymnázia s mezinárodními programy dle "University of Cambridge International Examinations" (prima až sexta) a International Baccalaureate (poslední dva ročníky studia).
V českém pojetí je tradičně kladen důraz na seznámení se systémem jednotlivých disciplín a na rozsáhlejší záběr znalostí. Anglosaské školství je pak tradičně více zaměřeno na rozvoj dovedností a jejich praktickou demonstraci. Naši studenti těží z výhody obou tradic.
Studenti budou připravováni ke zkoušce International Baccalaureate (IB Diploma), jejíž úspěšné složení otevírá dveře na zahraniční univerzity, včetně těch nejpřednějších. Podrobné informace o celém programu naleznete zde. Informace o programu Creativity action service zde.
Zároveň studenti složí i standardní českou maturitu a mohou pokračovat ve studiu na českých univerzitách.
Studium francouzštiny, španělštiny a němčiny připravuje studenty ke složení mezinárodních zkoušek „Delf“, „DELE“ a „ZD“. Volitelně od kvarty mají studenti možnost se učit tři světové jazyky. Anglický jazyk - podrobnější koncepce.
Učební plán je vyvážený v poměru přírodní vědy – společenské vědy. Klade důraz na estetické výchovy (hudební, výtvarná, dramatická). Ve vyšších ročnících poskytuje širokou škálu předmětů volitelných.
V češtině věnujeme velkou pozornost vlastní četbě studentů. Náš program „Četba – vlajková loď češtiny na PORGu“ je ojedinělý v českém školství.
S rostoucím věkem studentů roste i zatížení domácí prací a mění se její charakter. Primáni mívají spíš krátkodobé úkoly, i když nezřídka takové, které nesměřují k předem známému výsledku a dávají studentům prostor uplatnit jejich nápady. Snažíme se, aby studenti doma spíše pracovali, přemýšleli a vymýšleli, než jen plnili domácí úkoly.
Rozpis vyučovaných předmětů po jednotlivých třídách
PŘEDMĚT | I | II | III | IV | SUMA |
ČEŠTINA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
ANGLIČTINA | 6 | 6 | 5 | 5 | 22 |
NĚMČINA ŠPANĚLŠTINA FRANCOUZŠTINA |
4 | 3 | 7 | ||
MATEMATIKA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
DĚJEPIS | 2 | 2 | 3 | 7 | |
KEK, OBČ. VÝCHOVA | 3 | 2 | 5 | ||
HUMANITIES | 4 | 4 | |||
ZEMĚPIS | 2 | 2 | |||
GEOGRAPHY | 2 | 2 | 4 | ||
FYZIKA | 1 | 2 | 2 | 5 | |
CHEMIE | 2 | 2 | 4 | ||
BIOLOGIE | 2 | 2 | 2 | 6 | |
SCIENCE | 3 | 3 | 6 | ||
IVT (ICT) | 1 | 1 | |||
EST. VÝCHOVA | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
TĚLESNÁ VÝCHOVA | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
VOLIT. PŘEDMĚT ("ZÁJMOVÝ") | 1 | 1 | |||
CELKEM: | 28 | 30 | 32 | 32 | 122 |
Modře zvýrazněné hodiny jsou vyučovány v angličtině, zelenomodrá značí vyučování v češtině nebo angličtině.
PŘEDMĚT | V | VI | VII minimum | VIII minimum | SUMA |
ČEŠTINA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
ANGLIČTINA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
NĚMČINA ŠPANĚLŠTINA FRANCOUZŠTINA |
4 | 3 | 4 | 3 | 14 |
MATEMATIKA / MATHEMATICS | 4 | 4 | 4 | 3 | 15 |
HISTORY | 2 | 2 | 4 | ||
DĚJEPIS | 2 | 2 | |||
ZSV | 2 | 2 | 4 | ||
IB VOLITELNÉ hum. | 4 | 4 | 8 | ||
ZEMĚPIS / GEOGRAPHY | 2 | 2 | 4 | ||
FYZIKA | 1,67 | 2 | 3,67 | ||
CHEMIE | 1,67 | 2 | 3,67 | ||
BIOLOGIE | 1,67 | 2 | 3,67 | ||
INTEGRATED SCIENCE | 2 | 2 | 4 | ||
IB VOLITELNÉ přírod. | 4 | 4 | 8 | ||
AESTHETICS | 2 | 2 | |||
TĚLESNÁ VÝCHOVA | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
DOPLNĚNÍ IB + TOK + sem. | 6 | 6 | 12 | ||
VOLIT. PŘEDMĚTY | 2 | 2 | 4 | ||
CELKEM: | 35 | 35 | 32 | 30 | 132 |
Modře zvýrazněné hodiny jsou vyučovány v angličtině, zelenomodrá značí vyučování v češtině nebo angličtině.
Hodnocení |
Organizace ročníkových zkoušek |
Přehled ročníkových zkoušek |