Harmonogram školního roku 2019/20
1. POLOLETÍ: | 2. 9. 2019 – 31. 1. 2020 | |
PŘEDÁNÍ HODNOCENÍ: | 29. 1. 2020 | |
2. POLOLETÍ: | 1. 2. – 30. 6. 2020 | |
PŘEDÁNÍ HODNOCENÍ: | 30. 6. 2020 | |
PRÁZDNINY: | podzimní | 29. 10. – 30. 10. 2019 |
vánoční | 23. 12. – 3. 1. 2020 | |
pololetní | 31. 1. 2020 | |
jarní | 17. 2. – 21. 2. 2020 (Praha 1–5) | |
velikonoční | 9. 4. – 13. 4. 2020 | |
ŘEDITELSKÉ VOLNO: | 31. 10., 1. 11., 18. 11. 2019 (pouze žáci), 30. 1. 2020 (pouze žáci) + pravděpodobně 1 den v termínu přijímacího řízení na gymnázium – dle termínu vyhlášení přijímaček upřesníme na začátku 2. pololetí | |
GO KURZ PRIM: | 3. – 6. 9. 2019 | |
FRESH START SEPTIM: | 6. – 9. 9. 2020 | |
ŠKOLA V PŘÍRODĚ: | podzimní projektová | 29. 9. až 4. 10. 2019 |
letní | 20. – 27. 6. 2020 | |
LYŽAŘSKÝ KURZ | sekundy | 12. – 18. 1. 2020 |
tercie | 18. – 24. 1. 2020 | |
TŘÍDNÍ SCHŮZKY: | nultá třídní schůzka rodičů prim v pondělí 2. 9. 2019 od 9:30 | |
setkání s rodiči prim | pátek 27. 9. 2019 od 16 hodin | |
sekundy, tercie, kvarty | 12. 11. 2019 | |
kvinty, sexty, oktávy | 14. 11. 2019 | |
primy a septimy | 20. 11. 2019 | |
primy, sekundy, tercie | 31. 3. 2020 | |
kvarty, kvinty, sexty, septimy | 2. 4. 2020 | |
DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ: | pro zájemce o studium | 27. 11. 2019 a 22. 1. 2020 |
PŘIJÍMAČKY NANEČISTO: | sobota 25. 1. 2020 | |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK NA GYM: | 1. 3. 2020, 12.00 | |
MATURITNÍ A IMATRIKULAČNÍ PLES: | 4. 2. 2020 | |
KVĚTINOVÁ SLAVNOST: | čtvrtek 18. 6. 2020 |
Maturita
ČESKÁ MATURITA
Český jazyk
Matematika
Cizí jazyky
- Státní - angličtina katalog požadavků
- Státní - němčina katalog požadavků
- Státní - španělština katalog požadavků
- Státní - francouzština katalog požadavků
- Profilová - druhé jazyky
Společenskovědní předměty
- Profilová - dějepis
- Profilová - ZSV
- Profilová – Psychologie
- Profilová - TOK (pouze pro IB DP)
Přírodovědné předměty
Termíny
30. 11. 2019 | přihlášky žáků k maturitní zkoušce včetně výběru předmětů – nelze následně měnit |
15. 1. 2020 | nejzazší datum, do kdy MŠMT musí zveřejnit jednotné zkušební schéma písemných zkoušek SČ MZ pro jaro 2020 |
31. 3. 2020 | seznam literatury k ÚZ z ČJL |
8. a 30. 4. 2020 | písemná práce z českého jazyka a literatury |
17. 4. 2020 | uzávěrka klasifikace |
27. - 29. 4. 2020 | profilové písemky |
30. 4. 2020 | vydání vysvědčení za oktávu |
4. - 6. 5. 2020 | zbylé písemné zkoušky a didaktické testy společné části maturitní zkoušky |
18. - 29. 5. 2020 | ústní maturity státní a profilové |
8. 6. 20120 | slavnostní předávání maturitních vysvědčení |
Školní psycholog
Mgr. Lenka Tichotová
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
S čím se na mne například mohou obrátit studenti?
- Poslední dobou se mi ve škole moc nedaří. Jak to změnit?
- S někým ze spolužáků/učitelů jsme si nesedli. Chtěl bych, aby to bylo lepší.
- Nedaří se mi domlouvat některé věci s rodiči. Co se s tím dá dělat?
- Vždycky rodičům nebo učiteli slíbím, že se v něčem změním, ale pak se mi to nedaří. Kudy na to?
- Domácí příprava mi zabírá hodně času, ale nakonec toho moc neumím. Jak ji mohu změnit?
- Mám nějaké divné nálady, jsem smutná nebo naštvaná a neumím to změnit.
- Mám nějaké potíže ve vztahu.
- Trápím se, nevím kudy kam.
- ...
S čím se na mne například můžou obrátit rodiče?
- Dceři se poslední dobou ve škole příliš nedaří. Jak jí můžeme podpořit?
- Ranní odjezd do školy je téměř každý den stresovou situací. Jak si jej usnadnit?
- Zdá se mi, že domácí příprava zabírá synovi nepřiměřeně mnoho času. Dá se nějak zefektivnit?
- Mám dojem, že mojí dceru něco trápí, ale nevím co.
- Jak synovi nastavit pravidla a jak s ním uzavírat dohody, které fungují?
- Nemohu se rozhodnout v nějaké věci týkající se mé dcery.
- Myslím si, že by mému synovi prospělo více samostatnosti. Jak na to?
- …
Rodičům poskytujeme základní 1-2 základní konzultace tématu zdarma. Pokud věc vyžaduje další péči, můžeme doporučit odborníky, kteří vám v řešení pomohou. Termín konzultace je vždy třeba předem domluvit.
Výchovný poradce
Petra Jindrová
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
mohu pomoci:
rodičům:
- zorientovat se ve výukových obtížích dítěte
- stanovit optimální postup při zvládání těchto obtíží
- připravit (ve spolupráci s učiteli) individuální vzdělávací plán žáka
- zorientovat se ve výchovných problémech
- stanovit optimální postup při zvládání těchto problémů
- s orientací v nabídce ZŠ při přechodu žáka po ukončení prvního stupně naší ZŠ na druhý stupeň jiné ZŠ
- vyhledat odbornou pomoc mimo školu
učitelům:
- se základní orientací ve výukových/ výchovných obtížích žáka
- se zvládáním konkrétních obtíží ve výuce / v chování + s aplikací postupů doporučených pedagogicko psychologickou poradnou přímo v hodinách
- se stanovením dlouhodobé strategie při zvládání těchto obtíží
- s komunikací s rodiči a odborníky mimo školu
- s přípravou a zpracováním individuálního vzdělávacího plánu
Formy pomoci:
- zodpovězení jednoduchých dotazů emailem;
- jednorázová osobní konzultace;
- opakované konzultace k nastavení postupu řešení, monitorování průběhu a dořešení problému
Akademie rodičovství
Tři nejčastější situace, které trápí rodiče. I děti.
“Proč POŘÁD jen sedíš u tabletu!” “Ty mě snad VŮBEC neposloucháš!” “Dokud nezačnu křičet NIC se neděje, ale já na ně nechci křičet!”
Není vám to povědomé? “Rodičům, kteří přicházejí k nám do Akademie rodičovství, dělají tyto situace starosti nejčastěji” říká lektorka Katka Novotná z Akademie rodičovství. “Děti ani rodiče často nevědí, jak je řešit. Trápí se a vznikají mezi nimi bariéry. Nabízíme rodičům jiný způsob komunikace a pohled na jejich děti. Tím se naučí najít k dětem cestu.” dodává její kolegyně Iva Kyselá.
Že má jejich práce smysl dokládají sami rodiče. “Pletl jsem si příkazy s dohodami a moje potřeby s potřebami dětí.” říká jeden z absolventů projektu. Další dodává: “Je až neuvěřitelné, jak snadné je řešit problémy, když se na ně podíváte z jiného úhlu.”
Vzhledem k tomu, že se kurzy Akademie rodičovství loni setkaly s velkým úspěchem, můžete i letos využít tuto příležitost a osvojit si nové trendy ve výchově a vývojové psychologii. Kurzy jsou určeny především pro rodiče, kteří mají dobré vztahy se svými dětmi a chtějí, aby to tak zůstalo i v budoucnu.
Školní vzdělávací plán
Nový PORG je bilingvní gymnázium se zaměřením na živé jazyky (především angličtinu).
Nový PORG je zařazen do sítě škol MŠMT, vydávaná vysvědčení mají stejnou validitu jako u ostatních škol na území ČR.
Učební plán Nového PORGu kombinuje požadavky českého učebního plánu pro gymnázia s mezinárodními programy dle "University of Cambridge International Examinations" (prima až sexta) a International Baccalaureate (poslední dva ročníky studia).
V českém pojetí je tradičně kladen důraz na seznámení se systémem jednotlivých disciplín a na rozsáhlejší záběr znalostí. Anglosaské školství je pak tradičně více zaměřeno na rozvoj dovedností a jejich praktickou demonstraci. Naši studenti těží z výhody obou tradic.
Studenti budou připravováni ke zkoušce International Baccalaureate (IB Diploma), jejíž úspěšné složení otevírá dveře na zahraniční univerzity, včetně těch nejpřednějších. Podrobné informace o celém programu naleznete zde. Informace o programu Creativity action service zde.
Zároveň studenti složí i standardní českou maturitu a mohou pokračovat ve studiu na českých univerzitách.
Studium francouzštiny, španělštiny a němčiny připravuje studenty ke složení mezinárodních zkoušek „Delf“, „DELE“ a „ZD“. Volitelně od kvarty mají studenti možnost se učit tři světové jazyky. Anglický jazyk - podrobnější koncepce.
Učební plán je vyvážený v poměru přírodní vědy – společenské vědy. Klade důraz na estetické výchovy (hudební, výtvarná, dramatická). Ve vyšších ročnících poskytuje širokou škálu předmětů volitelných.
V češtině věnujeme velkou pozornost vlastní četbě studentů. Náš program „Četba – vlajková loď češtiny na PORGu“ je ojedinělý v českém školství.
S rostoucím věkem studentů roste i zatížení domácí prací a mění se její charakter. Primáni mívají spíš krátkodobé úkoly, i když nezřídka takové, které nesměřují k předem známému výsledku a dávají studentům prostor uplatnit jejich nápady. Snažíme se, aby studenti doma spíše pracovali, přemýšleli a vymýšleli, než jen plnili domácí úkoly.
Rozpis vyučovaných předmětů po jednotlivých třídách
PŘEDMĚT | I | II | III | IV | SUMA |
ČEŠTINA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
ANGLIČTINA | 6 | 6 | 5 | 5 | 22 |
NĚMČINA ŠPANĚLŠTINA FRANCOUZŠTINA |
4 | 3 | 7 | ||
MATEMATIKA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
DĚJEPIS | 2 | 2 | 3 | 7 | |
KEK, OBČ. VÝCHOVA | 3 | 2 | 5 | ||
HUMANITIES | 4 | 4 | |||
ZEMĚPIS | 2 | 2 | |||
GEOGRAPHY | 2 | 2 | 4 | ||
FYZIKA | 1 | 2 | 2 | 5 | |
CHEMIE | 2 | 2 | 4 | ||
BIOLOGIE | 2 | 2 | 2 | 6 | |
SCIENCE | 3 | 3 | 6 | ||
IVT (ICT) | 1 | 1 | |||
EST. VÝCHOVA | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
TĚLESNÁ VÝCHOVA | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
VOLIT. PŘEDMĚT ("ZÁJMOVÝ") | 1 | 1 | |||
CELKEM: | 28 | 30 | 32 | 32 | 122 |
Modře zvýrazněné hodiny jsou vyučovány v angličtině, zelenomodrá značí vyučování v češtině nebo angličtině.
PŘEDMĚT | V | VI | VII minimum | VIII minimum | SUMA |
ČEŠTINA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
ANGLIČTINA | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
NĚMČINA ŠPANĚLŠTINA FRANCOUZŠTINA |
4 | 3 | 4 | 3 | 14 |
MATEMATIKA / MATHEMATICS | 4 | 4 | 4 | 3 | 15 |
HISTORY | 2 | 2 | 4 | ||
DĚJEPIS | 2 | 2 | |||
ZSV | 2 | 2 | 4 | ||
IB VOLITELNÉ hum. | 4 | 4 | 8 | ||
ZEMĚPIS / GEOGRAPHY | 2 | 2 | 4 | ||
FYZIKA | 1,67 | 2 | 3,67 | ||
CHEMIE | 1,67 | 2 | 3,67 | ||
BIOLOGIE | 1,67 | 2 | 3,67 | ||
INTEGRATED SCIENCE | 2 | 2 | 4 | ||
IB VOLITELNÉ přírod. | 4 | 4 | 8 | ||
AESTHETICS | 2 | 2 | |||
TĚLESNÁ VÝCHOVA | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
DOPLNĚNÍ IB + TOK + sem. | 6 | 6 | 12 | ||
VOLIT. PŘEDMĚTY | 2 | 2 | 4 | ||
CELKEM: | 35 | 35 | 32 | 30 | 132 |
Modře zvýrazněné hodiny jsou vyučovány v angličtině, zelenomodrá značí vyučování v češtině nebo angličtině.
Organizace ročníkových zkoušek |
Přehled ročníkových zkoušek |