Proběhlé akce

Dofe expedice 2021: Křivoklátsko

V posledních červnových dnech proběhla ostrá DofE expedice do křivoklátských lesů. Skupina aspirantů na Mezinárodní cenu vévody z Edinburghu ve složení Markéta Hauferová, Daniela Rybková, Livie Červeňáková, Kryštof Latka, Šimon Buranský, Robin Janoušek a David Tejnecký si úspěšně poradila jak s expedičními pravidly, tak i s nástrahami počasí a terénu. Během výpravy se jim podařilo určit desítky živočichů a rostlin, které jsou typické pro zdejší chráněnou oblast, biosférickou rezervaci UNESCO. 

Basketbalový kondiční trénink

V úterý 22. června 2021 jsme přivítali na naší škole v rámci basketbalového školení pana Kociána z ČBF. Celá akce byla pro hráče i trenéry velmi přínosná. Dozvěděli jsme se jak dlouhodobě rozvíjet pohybové vzorce v basketbalu a jak důležité je jejich pevné ukotvení při celoživotním sportování.

Vedoucí klubu PORG Basket Claudie Posuchová

Malopolsko

Malopolsko 2021

Our three-day trip to Krakow with Kvinta was finally realized after a year of rescheduling multiple times due to the COVID lockdowns. In the end, it was a great trip for the kids to re-socialize and visit a beautiful and historical city. We visited the Wieliczka Salt Mines, toured the Old Town, Jewish Quarter, and former Jewish Ghetto. We saw a fragment of the former ghetto wall and visited the Princes Czartoryski Museum, which houses Da Vinci’s “Lady with an Ermine”. Afterwards, we toured both the Auschwitz and Birkenau concentration and death camps, which was the central part of our Humanities curriculum in Kvarta. The trip was a huge success and everyone really enjoyed themselves. You will find pictures in our photogalery.

BIX: Křivoklátsko na kolech

Víkendová expedice (21. až 23. května 2021) do CHKO Křivoklátsko, tentokrát na horských kolech, se více než vydařila, studenti si pod vedením Ondřeje Bílého užili dobrodružství i čistou přírodou. Od pátečního podvečera do neděle našlapali sto čtyřicet dva kilometry v sedlech svých kol a ještě stihli pozorovat přechod jara v léto na rozličných druzích rostlin a živočichů.

Klauzury 2021: Addiction

Ve dnech 24. až 27. května 2021 proběhly ve škole kvintánské klauzury. Bylo toho hodně k vidění i slyšení, mnoho pěkného můžete vidět i nyní (naživo i virtuálně).
V pondělí proběhl živý přenos kvintánského assembly z učebny artu do všech třídnických hodin. 
V prostorách jídelny je nyní instalována interaktivní výstava studentů předmětu Art. Na elektronické výstupy se můžete podívat prostřednictvím QR kódů. Trailer výstavy je k nahlédnutí zde: https://www.youtube.com/watch?v=MpzIer28eDg
Studenti artu také vytvořili virtuální výstavu, kde najdete spoustu doprovodných materiálů mapujících studentské výtvarné přemýšlení nad tématem Addiction, k prohlédnutí je zde:  https://sway.office.com/qBpZYZtm2pm5nWPo?ref=Link 
Studenti přemětů Drama a Music předvedli své práce ve čtvrtek 27. 5. naživo v prostorách školy.
Filmovou tvorbu studentů Drama můžete v elektronické podobě vidět zde: https://youtube.com/playlist?list=PLOZZG9eXWqdMjVvExdJHzG-ZdI71Wk8bJ
Skvělé hudební pásmo studentů Music si můžete kdykoli prohlédnout prostřednictvím tohoto odkazu: https://youtu.be/Hx5GsKFfoxM

BIX: Křivoklátsko

Od pátku 7. do neděle 9. května 2021 proběhl první BIX po druhé covidové pauze a byla to akce úspěšná a velmi povedená. Rozkvetlé Křivoklátsko, krásné počasí, batoh na zádech a skvělá parta, co víc si přát!

Čteme společně

Online verze našeho čtenářského projektu se uskutečnila od 6. do 9. dubna 2021 a velmi se vydařila, pandemii navzdory! Prvňáčci četli s nadšením a jejich noví kamarádi z tercií se mnohdy nestačili divit, jak jim to jde. Hned po návratu do školy pak prvňáky přivítal pan ředitel, který kouzelným pasovadlem slavnostně stvrdil jejich čtenářský um a všechny tak symbolicky pozval do společenství čtenářů, kteří mají knihy moc rádi a vždy se k nim chovají přátelsky. 

Pasování 1.A

Pasování 1.B

Čteme společně 2021 očima terciánů:

"Myslím si, že je tento projekt dobrý nápad a že by měl pokračovat, protože to hodně pomůže prvňákům a taky to něco naučí i terciány. Například já jsem nevěděl, že trochu umím učit, ale ukázalo se, že mi to docela jde."   Šimon 

"Sama jsem si v první třídě čtením prošla a musím říct, že pocitově mi tohle přišlo mnohem kratší. Chápu, že mám teď jiný pojem o čase než před sedmi lety, ale stejně to byl divný pocit. Těším se, až se po návratu do prezenční výuky budu ve škole s  Esterkou a Kubíkem potkávat. Zjistila jsem, že když všechno dobře vyjde, já odmaturuji a oni se dostanou na gymnázium, budeme mít za pět let společný ples, pro ně imatrikulační a pro nás maturitní."  Emma

"Překvapilo mne, jak rychle Terka i Robin pochopili, jak funguje přímá řeč a naučili se ji číst s pořádným dramatickým tónem. Nahrávání dialogu pro nás tedy bylo jednoduché a myslím že i úspěšné. Projekt se mi líbil, i když mi bylo dost líto, že probíhá online. Překvapilo mě, jak velký rozdíl ve schopnosti číst plynule mezi prvňáčky byl, a zjistila jsem, že je pro mne mnohem složitější pracovat s dítětem, které se s vámi nechce bavit, než s výlupkem, který nezavře pusu." Maia

"Dalo mi to hodně co se týče dovednosti v komunikaci s dětmi. Předtím (a trochu i pořád) jsem neměl zvlášť pozitivní vztah k malým dětem, ale tato zkušenost pro mě byla překvapivě příjemná. Jsem rád, že se nenaplnily mé nejhorší předpoklady a ani jedno z dětí naštěstí nebylo iPadem posedlá, drzá příšerka. Naopak byly moc milé."  Matyáš

"Naštěstí pro nás učitelé zorganizovali čtení online, které bylo skoro stejně dobré, jako kdybychom byli ve škole. Děti dávaly pozor, byly aktivní, soustředěné a povídaly si s námi. Bylo pro mě překvapením, jak se nadšeně zapojovaly do diskuze a jak je čtení bavilo. Já bych ale měla zlepšit vyjadřování. Občas jsem se zakoktala, nevěděla jsem co říct, nebo jsem položila nesmyslnou otázku. Naštěstí se s tím děti popasovaly dobře a odpovídaly i na podivné a nepodstatné otázky. S  čím jsem naopak spokojená byla: jak jsme se s  prvňáčky shodli na systému čtení. Nemuseli jsme se nijak domlouvat a automaticky jsme se střídali po stránkách." Jolana

"Také jsem se naučila, že někdy je potřeba improvizovat, protože jsem třeba někdy nevěděla, co mám říct, ale nesměla jsem to na sobě dát znát a nějak se z prekérní situace vyhrabat." Stella

"Na čtení s prvňáčky jsem se těšil prakticky už od toho, když jsem byl sám prvňáček a četl jsem s  terciány, což bylo před sedmi lety." Jakub

"Komunikace mezi námi terciány podle mě probíhala v pořádku. Před první hodinou jsem se domluvili, kdo bude začínat schůzky a jakou aktivitu uděláme na seznamování. Když se nám přihodily nečekané technické problémy, tak jsme je rychle vyřešili nebo jsme vymysleli, co dělat, než problém vyřeší učitelka. Přišlo mi, že jsme se i docela pěkně doplňovali v hodinách. Vždy jeden přidal něco k  nápadu druhého a nijak jsme se nepřekřikovali."  Laura

"Třetí den jsme hlasovali o tom, která kapitola se nám z knížky líbila nejvíc, a potom ji prvňáčci četli jako dialog. Rychle pochopili, co po nich chceme, a kromě toho, že občas přečetli i to, co říkal vypravěč, jim to šlo moc dobře. Asi za dvacet minut jsme měli perfektní nahrávku. Potom už jsme si jenom povídali, jestli se jim knížka líbila a jestli je bavil projekt Čteme společně – prý se jim líbil. Myslím si, že projekt byl celkově velice vydařený a líbil se jak nám, tak prvňáčkům. Naučil jsem se lépe pracovat s  malými dětmi a také jsem se naučil větší trpělivosti." Matyáš V.

"Kdybych tu akci měl ohodnotit jakožto celek, a ne jako jednotlivé momenty, tak se určitě velmi povedla, protože alespoň naše skupina se fantasticky skamarádila a spolčila již prvních deset minut na začátku první hodiny. Určitě by bylo velmi zajímavé toto zopakovat nebo zažít nějakou další akci, která funguje na  tomto principu."  Petr 

 

 

Online setkání s divadelníky

O práci divadelních dramaturgů a producentů hovořili s kvintány Štěpán a Ondřej Kubištovi a Jan Tošovský. Mezi posluchači byli i studenti literárně-divadelního semináře LiDi, pro které bylo zajímavé slyšet, jak se hosté dostali ke svému povolání, zaujaly je rozdíly ve fungování menších a větších divadel a také to, jak rychle se divadla přizpůsobila současné pandemické situaci a úspěšně hledají nové způsoby své existence. 

Vánoční běžecká výzva

Vánoční běžecké výzvy se zúčastnilo přes 100 studentů či učitelů a dokončilo ji 54 z nich. Ti, kteří vydrželi až do cíle, naběhali za prvních 23 prosincových dnů přes 5555 kilometrů. Co je však mnohem cennější než naběhaná porce kilometrů a co nás všechny spojovalo, byla nekonečná spousta pozitivních komentářů, podpůrných zpráv a hezkých slov na běžecké sociální síti Strava, která naše výkony zaznamenávala. Třešničkou na dortu je charitativní přesah výzvy, studenti, učitelé, rodiče a přátelé školy vybrali pro organizaci Haima, která pomáhá dětem s hematologickými a onkologickými problémy, přes 35 000 Kč. Tato částka bude předána 15. února 2021 na mezinárodní den dětské onkologie. V dubnu bude hostem Science Café jeden z lékařů dětského onkologického oddělení nemocnice Motol, který je členem organizace Haima.

Vánoční běžecká výzva 2020

Adventní výzva O poklad krále Václava

V adventním a vánočním čase se studenti Nového PORGu zapojili do poznávací výzvy O poklad krále Václava (oblíbenou se stala zkrácená verze názvu OpoKráVa). Studenti se snažili pěšky či na kole navštívit co nejvíce pamětihodností vytipovaných týmem pana profesora Václava Čady. Výzva obsahovala na dvě stě zajímavých míst ze všech pražských čtvrtí, kromě turisticky osvědčených dominant museli studenti pátrat i po zapadlých pomníčcích, opomíjených sochách či hledat pozoruhodné přírodní útvary a zákoutí. Ve sbírce zajímavostí samozřejmě nechyběl ani náš libeňský PORG. Vítězná kvinta B, z níž se do výzvy zapojilo všech 26 studentů, těsně porazila sextu A. V soutěži zabodoval také primán Adam Anděl, který sám nasbíral přes sto snímků a tímto mu tedy znovu tleskáme!

načíst další