Čteme společně

Online verze našeho čtenářského projektu se uskutečnila od 6. do 9. dubna 2021 a velmi se vydařila, pandemii navzdory! Prvňáčci četli s nadšením a jejich noví kamarádi z tercií se mnohdy nestačili divit, jak jim to jde. Hned po návratu do školy pak prvňáky přivítal pan ředitel, který kouzelným pasovadlem slavnostně stvrdil jejich čtenářský um a všechny tak symbolicky pozval do společenství čtenářů, kteří mají knihy moc rádi a vždy se k nim chovají přátelsky. 

Pasování 1.A

Pasování 1.B

Čteme společně 2021 očima terciánů:

"Myslím si, že je tento projekt dobrý nápad a že by měl pokračovat, protože to hodně pomůže prvňákům a taky to něco naučí i terciány. Například já jsem nevěděl, že trochu umím učit, ale ukázalo se, že mi to docela jde."   Šimon 

"Sama jsem si v první třídě čtením prošla a musím říct, že pocitově mi tohle přišlo mnohem kratší. Chápu, že mám teď jiný pojem o čase než před sedmi lety, ale stejně to byl divný pocit. Těším se, až se po návratu do prezenční výuky budu ve škole s  Esterkou a Kubíkem potkávat. Zjistila jsem, že když všechno dobře vyjde, já odmaturuji a oni se dostanou na gymnázium, budeme mít za pět let společný ples, pro ně imatrikulační a pro nás maturitní."  Emma

"Překvapilo mne, jak rychle Terka i Robin pochopili, jak funguje přímá řeč a naučili se ji číst s pořádným dramatickým tónem. Nahrávání dialogu pro nás tedy bylo jednoduché a myslím že i úspěšné. Projekt se mi líbil, i když mi bylo dost líto, že probíhá online. Překvapilo mě, jak velký rozdíl ve schopnosti číst plynule mezi prvňáčky byl, a zjistila jsem, že je pro mne mnohem složitější pracovat s dítětem, které se s vámi nechce bavit, než s výlupkem, který nezavře pusu." Maia

"Dalo mi to hodně co se týče dovednosti v komunikaci s dětmi. Předtím (a trochu i pořád) jsem neměl zvlášť pozitivní vztah k malým dětem, ale tato zkušenost pro mě byla překvapivě příjemná. Jsem rád, že se nenaplnily mé nejhorší předpoklady a ani jedno z dětí naštěstí nebylo iPadem posedlá, drzá příšerka. Naopak byly moc milé."  Matyáš

"Naštěstí pro nás učitelé zorganizovali čtení online, které bylo skoro stejně dobré, jako kdybychom byli ve škole. Děti dávaly pozor, byly aktivní, soustředěné a povídaly si s námi. Bylo pro mě překvapením, jak se nadšeně zapojovaly do diskuze a jak je čtení bavilo. Já bych ale měla zlepšit vyjadřování. Občas jsem se zakoktala, nevěděla jsem co říct, nebo jsem položila nesmyslnou otázku. Naštěstí se s tím děti popasovaly dobře a odpovídaly i na podivné a nepodstatné otázky. S  čím jsem naopak spokojená byla: jak jsme se s  prvňáčky shodli na systému čtení. Nemuseli jsme se nijak domlouvat a automaticky jsme se střídali po stránkách." Jolana

"Také jsem se naučila, že někdy je potřeba improvizovat, protože jsem třeba někdy nevěděla, co mám říct, ale nesměla jsem to na sobě dát znát a nějak se z prekérní situace vyhrabat." Stella

"Na čtení s prvňáčky jsem se těšil prakticky už od toho, když jsem byl sám prvňáček a četl jsem s  terciány, což bylo před sedmi lety." Jakub

"Komunikace mezi námi terciány podle mě probíhala v pořádku. Před první hodinou jsem se domluvili, kdo bude začínat schůzky a jakou aktivitu uděláme na seznamování. Když se nám přihodily nečekané technické problémy, tak jsme je rychle vyřešili nebo jsme vymysleli, co dělat, než problém vyřeší učitelka. Přišlo mi, že jsme se i docela pěkně doplňovali v hodinách. Vždy jeden přidal něco k  nápadu druhého a nijak jsme se nepřekřikovali."  Laura

"Třetí den jsme hlasovali o tom, která kapitola se nám z knížky líbila nejvíc, a potom ji prvňáčci četli jako dialog. Rychle pochopili, co po nich chceme, a kromě toho, že občas přečetli i to, co říkal vypravěč, jim to šlo moc dobře. Asi za dvacet minut jsme měli perfektní nahrávku. Potom už jsme si jenom povídali, jestli se jim knížka líbila a jestli je bavil projekt Čteme společně – prý se jim líbil. Myslím si, že projekt byl celkově velice vydařený a líbil se jak nám, tak prvňáčkům. Naučil jsem se lépe pracovat s  malými dětmi a také jsem se naučil větší trpělivosti." Matyáš V.

"Kdybych tu akci měl ohodnotit jakožto celek, a ne jako jednotlivé momenty, tak se určitě velmi povedla, protože alespoň naše skupina se fantasticky skamarádila a spolčila již prvních deset minut na začátku první hodiny. Určitě by bylo velmi zajímavé toto zopakovat nebo zažít nějakou další akci, která funguje na  tomto principu."  Petr 

Žofka a spol

spejblové a hurvínci

Snímek obrazovky 2021 04 06 101732

Screenshot rychlá rota

Patové a Matové

Krysáci

Kosí bratři

Kanafásci

Screenshot Bubacek

Bob a Bobek

zofka a jeji parta ze zoo 1