Proběhlé akce

Přebor Prahy šachových družstev škol

Dvě družstva Nového PORGu se zúčastnila Přeboru Prahy družstev škol I. stupně v šachu. Naše družstvo A (Jan Bára, Maxim Shako, Jakub Král, Jakub Antoš) v konkurenci 35 školních týmů vybojovalo druhé místo a postoupilo na Mistrovství ČR. Družstvo B (Benjamin Koenigsmark, Jakub Ellinger, David Adamec, Anna Lipová a Lukáš Donner) skončilo v první polovině tabulky. K nejúspěšnějším jednotlivcům soutěže patřil Jakub Antoš (7 bodů ze 7 partií) a Jan Bára (6 bodů).

Pochvalu si zaslouží Petr Leština z kvinty A, který zastoupil vedoucí šachového kroužku, za výkony také všichni hráči z obou týmů.

Jan Bára šachovým mistrem ČR

Jan Bára ze 4. A zvítězil na šachovém mistrovství ČR v Luhačovicích v kategorii H10! Ziskem titulu Mistra České republiky si zajistil účast na příštím MČR bez nutnosti hrát kvalifikační turnaje, také však nominaci na mistrovství světa, které se bude hrát letos v září v Gruzii. Gratulujeme, v září budeme držet palce.

Koledy ZŠ

Koledy na základní škole

Podívejte, jak žáci základní školy zpívají koledy.

PoRG ART 2021 - závěrečný ceremoniál

V pondělí 15. listopadu se v učebně artu konalo slavnostní setkání k zakončení letočního ročníku výtvarné soutěže PORG ART. Tento rok žáci základní školy i studenti gymnázia výtvarně řešili téma GROWTH. V soutěži se sešly více než čtyři desítky prací, které si můžete prohlédnout v této prezentaci: https://sway.office.com/TsWON4nqoWmFBsHz?ref=Link

Tým PORG ARTu ve složení A. Kristl, T. Svobodová, K. Oliviery-Munroe, D. Bregarová za pedagogické podpory O. Vrškové a P. Michopulu ocenil díla těchto autorek a autorů: 

 

Základní škola:

• 1. Místo: Barbora Kubíčková 4.A

• 2. Místo: Simon Doleček 3.A

• 3. Místo: Daria Rožok 3.B

 

Nižší gymnázium:

• 1. Místo: Jan Zvoník 1.AG

• 2. Místo: Maria Rožok 2.AG

• 3. Místo: Karolína Krugová 2.AG

 

Vyšší gymnázium:

• 1. Místo: Amélie Hrbková 6.AG

• 2. Místo: Eliška Hauferová 8.CG

• 3. Místo: Karolína Zachová 8.AG

 

Učitelé:

• 1. Místo: Petra Michopulu

• 2. Místo: Veronika Ungrová

 

Kyberprostor:

• 1. Místo: Filip Kabelka 6.A

 

V naší soutěžní minianketě jsme nasbírali žákovské a studentské názory na tuto tradiční školní akci.  Odpovídaly děti věkového rozsahu 6–19 let:

Co se mi líbí na soutěži PORG ART:

"Líbí se mi, že se můžou zapojit všechny věkové kategorie, že pokaždé je jiné téma a že je možnost zkusit si něco nového."

Rozárie

"Líbí se mi, že je to soutěž, protože ráda soutěžím. Když někdo nemá co dělat o prázdninách, tak tím může zabít čas."

Karolína

"To, že se tam kreslí a vyrábí."

Kristián

"Líbí se mi to, že každý má jiný nápad a každý je v něčem jiném hezký."

Eliška

"Baví mě kreslit a tvořit. Chci se přihlásit i příští rok."

Klára

 

Proč jsem se do soutěže PORG ART přihlásil/ la? 

"Přihlásila jsem se, protože jsem chtěla zkusit soutěžit na PORGu a chtěla jsem si užít napětí, kdo vyhraje."

Ella

"Přihlásila jsem se, protože jsem chtěla zkusit něco nového a baví mě dělat různé projekty, fotit atd."

Rozárie

"Chtěla jsem se zapojit naposledy, protože jsem se pravidelně zapojovala na ZŠ i gymnáziu."

Karolína

"Líbí se mi vytváření."

Verča

"To, že tahle soutěž se zaměřuje na obrazy."

Šimon

LO

ÚSPĚCH V LOGICKÉ OLYMPIÁDĚ

Po postupu Kritstiána Štoly ze 3. A  a Maxima Shaka ze 4. A do krajského kola se Maxovi podařilo dostat i do celorepublikového kola, které proběhne 29. listopadu v Míčovně Pražského hradu. Gratulujeme a držíme palce! 

Běželi jsme pro Jakoubka

V pondělí 27. září dopoledne se v Kunratickém lese uskutečnil charitativní běh Běžíme pro Jakoubka, kterého se zúčastnil celý 1. stupeň ZŠ. 

Běžíme pro Jakoubka

PORG Basket na soustředění v Nymburce

Náš basketbalový klub má za sebou letní soustředění v Nymburce. Všichni hráči si celou akci užili a odjíždějí sice s bolavými, leč řádně vytrénovanými svaly vstříc nové basketbalové sezóně. Držme jim palce!

Stavba casosber

Na Novém PORGu rostou další podlaží

V kampusu na Novém PORGu se od začátku června intenzivně staví. Co se podařilo do začátku srpna? Podívejte se na časosběrné video.

Čteme společně

Online verze našeho čtenářského projektu se uskutečnila od 6. do 9. dubna 2021 a velmi se vydařila, pandemii navzdory! Prvňáčci četli s nadšením a jejich noví kamarádi z tercií se mnohdy nestačili divit, jak jim to jde. Hned po návratu do školy pak prvňáky přivítal pan ředitel, který kouzelným pasovadlem slavnostně stvrdil jejich čtenářský um a všechny tak symbolicky pozval do společenství čtenářů, kteří mají knihy moc rádi a vždy se k nim chovají přátelsky. 

Pasování 1.A

Pasování 1.B

Čteme společně 2021 očima terciánů:

"Myslím si, že je tento projekt dobrý nápad a že by měl pokračovat, protože to hodně pomůže prvňákům a taky to něco naučí i terciány. Například já jsem nevěděl, že trochu umím učit, ale ukázalo se, že mi to docela jde."   Šimon 

"Sama jsem si v první třídě čtením prošla a musím říct, že pocitově mi tohle přišlo mnohem kratší. Chápu, že mám teď jiný pojem o čase než před sedmi lety, ale stejně to byl divný pocit. Těším se, až se po návratu do prezenční výuky budu ve škole s  Esterkou a Kubíkem potkávat. Zjistila jsem, že když všechno dobře vyjde, já odmaturuji a oni se dostanou na gymnázium, budeme mít za pět let společný ples, pro ně imatrikulační a pro nás maturitní."  Emma

"Překvapilo mne, jak rychle Terka i Robin pochopili, jak funguje přímá řeč a naučili se ji číst s pořádným dramatickým tónem. Nahrávání dialogu pro nás tedy bylo jednoduché a myslím že i úspěšné. Projekt se mi líbil, i když mi bylo dost líto, že probíhá online. Překvapilo mě, jak velký rozdíl ve schopnosti číst plynule mezi prvňáčky byl, a zjistila jsem, že je pro mne mnohem složitější pracovat s dítětem, které se s vámi nechce bavit, než s výlupkem, který nezavře pusu." Maia

"Dalo mi to hodně co se týče dovednosti v komunikaci s dětmi. Předtím (a trochu i pořád) jsem neměl zvlášť pozitivní vztah k malým dětem, ale tato zkušenost pro mě byla překvapivě příjemná. Jsem rád, že se nenaplnily mé nejhorší předpoklady a ani jedno z dětí naštěstí nebylo iPadem posedlá, drzá příšerka. Naopak byly moc milé."  Matyáš

"Naštěstí pro nás učitelé zorganizovali čtení online, které bylo skoro stejně dobré, jako kdybychom byli ve škole. Děti dávaly pozor, byly aktivní, soustředěné a povídaly si s námi. Bylo pro mě překvapením, jak se nadšeně zapojovaly do diskuze a jak je čtení bavilo. Já bych ale měla zlepšit vyjadřování. Občas jsem se zakoktala, nevěděla jsem co říct, nebo jsem položila nesmyslnou otázku. Naštěstí se s tím děti popasovaly dobře a odpovídaly i na podivné a nepodstatné otázky. S  čím jsem naopak spokojená byla: jak jsme se s  prvňáčky shodli na systému čtení. Nemuseli jsme se nijak domlouvat a automaticky jsme se střídali po stránkách." Jolana

"Také jsem se naučila, že někdy je potřeba improvizovat, protože jsem třeba někdy nevěděla, co mám říct, ale nesměla jsem to na sobě dát znát a nějak se z prekérní situace vyhrabat." Stella

"Na čtení s prvňáčky jsem se těšil prakticky už od toho, když jsem byl sám prvňáček a četl jsem s  terciány, což bylo před sedmi lety." Jakub

"Komunikace mezi námi terciány podle mě probíhala v pořádku. Před první hodinou jsem se domluvili, kdo bude začínat schůzky a jakou aktivitu uděláme na seznamování. Když se nám přihodily nečekané technické problémy, tak jsme je rychle vyřešili nebo jsme vymysleli, co dělat, než problém vyřeší učitelka. Přišlo mi, že jsme se i docela pěkně doplňovali v hodinách. Vždy jeden přidal něco k  nápadu druhého a nijak jsme se nepřekřikovali."  Laura

"Třetí den jsme hlasovali o tom, která kapitola se nám z knížky líbila nejvíc, a potom ji prvňáčci četli jako dialog. Rychle pochopili, co po nich chceme, a kromě toho, že občas přečetli i to, co říkal vypravěč, jim to šlo moc dobře. Asi za dvacet minut jsme měli perfektní nahrávku. Potom už jsme si jenom povídali, jestli se jim knížka líbila a jestli je bavil projekt Čteme společně – prý se jim líbil. Myslím si, že projekt byl celkově velice vydařený a líbil se jak nám, tak prvňáčkům. Naučil jsem se lépe pracovat s  malými dětmi a také jsem se naučil větší trpělivosti." Matyáš V.

"Kdybych tu akci měl ohodnotit jakožto celek, a ne jako jednotlivé momenty, tak se určitě velmi povedla, protože alespoň naše skupina se fantasticky skamarádila a spolčila již prvních deset minut na začátku první hodiny. Určitě by bylo velmi zajímavé toto zopakovat nebo zažít nějakou další akci, která funguje na  tomto principu."  Petr 

 

 

Děkuji Vám

THANK-YOU cards and notes to PARAMEDICS and AMBULANCE centers

https://www.zonerama.com/novyporg/Album/7185615

Children of year one and two have designed and created thank-you cards to paramedics and ambulance call centers. Also, they have written short notes to those who have helped so much to fight the pandemics of Covid 19. These cards have been sent to 127 ambulance call centers and services all over the Czech Republic.

Petra Michopulu, workshop ART

načíst další