Proběhlé akce

Běželi jsme pro Jakoubka

V pondělí 27. září dopoledne se v Kunratickém lese uskutečnil charitativní běh Běžíme pro Jakoubka, kterého se zúčastnil celý 1. stupeň ZŠ. 

Běžíme pro Jakoubka

PORG Basket na soustředění v Nymburce

Náš basketbalový klub má za sebou letní soustředění v Nymburce. Všichni hráči si celou akci užili a odjíždějí sice s bolavými, leč řádně vytrénovanými svaly vstříc nové basketbalové sezóně. Držme jim palce!

Stavba casosber

Na Novém PORGu rostou další podlaží

V kampusu na Novém PORGu se od začátku června intenzivně staví. Co se podařilo do začátku srpna? Podívejte se na časosběrné video.

Čteme společně

Online verze našeho čtenářského projektu se uskutečnila od 6. do 9. dubna 2021 a velmi se vydařila, pandemii navzdory! Prvňáčci četli s nadšením a jejich noví kamarádi z tercií se mnohdy nestačili divit, jak jim to jde. Hned po návratu do školy pak prvňáky přivítal pan ředitel, který kouzelným pasovadlem slavnostně stvrdil jejich čtenářský um a všechny tak symbolicky pozval do společenství čtenářů, kteří mají knihy moc rádi a vždy se k nim chovají přátelsky. 

Pasování 1.A

Pasování 1.B

Čteme společně 2021 očima terciánů:

"Myslím si, že je tento projekt dobrý nápad a že by měl pokračovat, protože to hodně pomůže prvňákům a taky to něco naučí i terciány. Například já jsem nevěděl, že trochu umím učit, ale ukázalo se, že mi to docela jde."   Šimon 

"Sama jsem si v první třídě čtením prošla a musím říct, že pocitově mi tohle přišlo mnohem kratší. Chápu, že mám teď jiný pojem o čase než před sedmi lety, ale stejně to byl divný pocit. Těším se, až se po návratu do prezenční výuky budu ve škole s  Esterkou a Kubíkem potkávat. Zjistila jsem, že když všechno dobře vyjde, já odmaturuji a oni se dostanou na gymnázium, budeme mít za pět let společný ples, pro ně imatrikulační a pro nás maturitní."  Emma

"Překvapilo mne, jak rychle Terka i Robin pochopili, jak funguje přímá řeč a naučili se ji číst s pořádným dramatickým tónem. Nahrávání dialogu pro nás tedy bylo jednoduché a myslím že i úspěšné. Projekt se mi líbil, i když mi bylo dost líto, že probíhá online. Překvapilo mě, jak velký rozdíl ve schopnosti číst plynule mezi prvňáčky byl, a zjistila jsem, že je pro mne mnohem složitější pracovat s dítětem, které se s vámi nechce bavit, než s výlupkem, který nezavře pusu." Maia

"Dalo mi to hodně co se týče dovednosti v komunikaci s dětmi. Předtím (a trochu i pořád) jsem neměl zvlášť pozitivní vztah k malým dětem, ale tato zkušenost pro mě byla překvapivě příjemná. Jsem rád, že se nenaplnily mé nejhorší předpoklady a ani jedno z dětí naštěstí nebylo iPadem posedlá, drzá příšerka. Naopak byly moc milé."  Matyáš

"Naštěstí pro nás učitelé zorganizovali čtení online, které bylo skoro stejně dobré, jako kdybychom byli ve škole. Děti dávaly pozor, byly aktivní, soustředěné a povídaly si s námi. Bylo pro mě překvapením, jak se nadšeně zapojovaly do diskuze a jak je čtení bavilo. Já bych ale měla zlepšit vyjadřování. Občas jsem se zakoktala, nevěděla jsem co říct, nebo jsem položila nesmyslnou otázku. Naštěstí se s tím děti popasovaly dobře a odpovídaly i na podivné a nepodstatné otázky. S  čím jsem naopak spokojená byla: jak jsme se s  prvňáčky shodli na systému čtení. Nemuseli jsme se nijak domlouvat a automaticky jsme se střídali po stránkách." Jolana

"Také jsem se naučila, že někdy je potřeba improvizovat, protože jsem třeba někdy nevěděla, co mám říct, ale nesměla jsem to na sobě dát znát a nějak se z prekérní situace vyhrabat." Stella

"Na čtení s prvňáčky jsem se těšil prakticky už od toho, když jsem byl sám prvňáček a četl jsem s  terciány, což bylo před sedmi lety." Jakub

"Komunikace mezi námi terciány podle mě probíhala v pořádku. Před první hodinou jsem se domluvili, kdo bude začínat schůzky a jakou aktivitu uděláme na seznamování. Když se nám přihodily nečekané technické problémy, tak jsme je rychle vyřešili nebo jsme vymysleli, co dělat, než problém vyřeší učitelka. Přišlo mi, že jsme se i docela pěkně doplňovali v hodinách. Vždy jeden přidal něco k  nápadu druhého a nijak jsme se nepřekřikovali."  Laura

"Třetí den jsme hlasovali o tom, která kapitola se nám z knížky líbila nejvíc, a potom ji prvňáčci četli jako dialog. Rychle pochopili, co po nich chceme, a kromě toho, že občas přečetli i to, co říkal vypravěč, jim to šlo moc dobře. Asi za dvacet minut jsme měli perfektní nahrávku. Potom už jsme si jenom povídali, jestli se jim knížka líbila a jestli je bavil projekt Čteme společně – prý se jim líbil. Myslím si, že projekt byl celkově velice vydařený a líbil se jak nám, tak prvňáčkům. Naučil jsem se lépe pracovat s  malými dětmi a také jsem se naučil větší trpělivosti." Matyáš V.

"Kdybych tu akci měl ohodnotit jakožto celek, a ne jako jednotlivé momenty, tak se určitě velmi povedla, protože alespoň naše skupina se fantasticky skamarádila a spolčila již prvních deset minut na začátku první hodiny. Určitě by bylo velmi zajímavé toto zopakovat nebo zažít nějakou další akci, která funguje na  tomto principu."  Petr 

 

 

Děkuji Vám

THANK-YOU cards and notes to PARAMEDICS and AMBULANCE centers

https://www.zonerama.com/novyporg/Album/7185615

Children of year one and two have designed and created thank-you cards to paramedics and ambulance call centers. Also, they have written short notes to those who have helped so much to fight the pandemics of Covid 19. These cards have been sent to 127 ambulance call centers and services all over the Czech Republic.

Petra Michopulu, workshop ART

Robot

Projekt robot

Same as last year, this year students in Year 3 have been learning about Technology.  They have learned that in today’s world we have become very depended on our work, home and entertainment helpers.  From small gadgets such as smart phone to industrial machines called robots, our society has learned to count on these machines to make our lives easier. If it wasn’t for technology, it would have been quite hard to continue our classes, which we have successfully achieved and at times, even had fun doing projects. One of the projects was about creating a robot. 

In 3A and B classes, we took time to study robots and their various uses. To really understand the project, needed to be creative and to think what their robot will look , what materials they will use, how many parts will their robot have, how will it move, how will it be useful and finally how the robot will know where obstacles are. To sum up, the students had to come up with a 3D model of a robot and think of its functions; the robot needed to be made from materials they found around their homes.  Attached you can find their masterpieces along with a short description. We hope you enjoy this mini art gallery of the students’ work.... 

Lucie: text, robot1, robot2, robot3 Alice: text, robot Natálka: text, robot Vojta: text, robot Eliška a Majda: text i obrázek Alice a Artemis: video Laura: textvideo Marek a Tobiáš: text, robot1, robot2

Děti Praze

Laura Marková ze 3. B se zúčastnila projektu "Děti Praze/ Cena hlavního města Prahy a Klubu českých a slovenských spisovatelů za nejlepší autorský dětský počin roku 2020". Letošní rok bylo téma "Praha všední a magická". Laury se týkala kategorie první stupeň ZŠ a Vyhrála s básničkou Golem, kterou si zde můžete přečíst.

Dárky

Dárky pro děti z azylových domů

Žáci 3. B se rozhodli podruhé zúčastnit předvánoční akce, která má za cíl potěšit děti z chudších rodin. Radost těmto dětem udělaly zase děti, které pomohly připravit dárkovou krabici od bot. Tu společně naplnily dětskými dárky k Vánocům. Díky této akci vloni tak mělo hezčí Vánoce více než 35 000 dětí z chudých rodin, nízkoprahových zařízení a azylových domů. Sbírku pořádá Diakonie ČCE, jeden z nejvýznamnějších poskytovatelů sociálních služeb v ČR.

Vyšehrad

Mise Vyšehrad

14. září vyrazila 5. B na Misi Vyšehrad, kde je doprovázel průvodce Tomáš. Nejdříve jsme se rozdělili do skupinek. V prvním úkolu jsme šli hledat do temné knihovny indicie, které nás zavedly k truhlám. V jedné byl hmatatelný důkaz Vratislava I. Potom jsme se vydali do baziliky sv. Petra a Pavla. Tam jsme po skupinkách říkali přání pro naši zemi. Skupinka, která měla nejlepší přání, vyhrála druhý atribut. Poté jsme šli na hřbitov, který se jmenoval Slavín. Tam jsme vypisovali informace o mrtvých slavných lidech. Tím jsme mohli dostat další atribut. Nakonec jsme se vydali mezi hradby potmě bez baterek. Tím jsme se dostali do místnosti plné originálních soch z Karlova mostu. Tam jsme našli erb a poslední atribut. Do erbu jsme naskládali atributy a vznikl z toho nový erb. Tato výprava se všem moc líbila.

Stella, Eliška a Ami z 5. B

načíst další