Proběhlé akce

Toulcův dvůr

Výprava do zimní přírody aneb 2. A v Toulcově dvoře

Jedno lednové ráno hustě sněžilo. Všude bylo krásně bílo. Druháčci se společně vydali do Toulcova dvora na program „Bude zima, bude mráz“, který zahájili stejnojmennou písničkou a divadlem, ve kterém si sami zahráli. To byla zábava! Dobrá nálada jim vydržela, i když byl sníh dost mokrý a měnil se v bláto. Procházeli se přírodou, hledali stopy zvěře a jejich pobytová znamení. Moc se jim tento výlet do zimní přírody líbil.

Isabelka

Polní žínka Evelínka

Divadlo MINOR navštívili žáci z 1. A a 1. B. Zhlédli představení: Polní žínka Evelínka, o kterém Isabelka napsala:

Anděl

Adventní zahrádka

Jednoho pondělního večera jsem na chodbě Nového PORGu zahlédla křídla anděla. Nezdálo se mi to, věřte mi. Bylo to v době, kdy začíná advent. Měl za úkol provést děti adventní zahrádkou vyrobenou z chvojí a zapálit jim svícen. Všimla jsem si i skupinek dětí, byly to ty z 2.A a 4.B. Pohybovaly se po školních chodbách tiše, aby předvánoční atmosféru nezaplašily. Jednou se zastavily ve ztichlé knihovně, kde poslouchaly vánoční čtení pana knihovníka. Jindy s Verčou vyráběly betlém nebo s maminkami zdobily perníčky, navlékaly sušené ovoce, skládaly andílky z papíru. Po akci zůstaly spát ve škole. Když se druhý den probudily, lavice a židličky vrátily na jejich místo a nikdo by nepoznal, co se tu v noci dělo. Jen děti ví, co tu kouzelného zažily.

Locika

Pro centrum Locika

Fotografie z předávání výtěžku bake sale 5. A (7.000 Kč) Centru Locika (Pomoc pro děti ohrožené domácím násilím). Celou akci jsme dnes zdárně završili slavnostním dopsáním částky do certifikátu dárce a jejím předáním zástupkyním centra. Páťáci pekli, prodávali a sami vybrali, komu peníze věnují. Vyučovací hodinu jsme věnovali také besedě o práci v Centru Locika.

Koledování

Koledování v Thomayerově nemocnici

Za včerejší koledování v nemocnici jsme dnes ráno obdrželi děkovný email a fotky z akce.

"Ještě jednou Vám chceme poděkovat za účast dětí v naší Thomayerově nemocnici a pěkné koledy. Našim pacientům a zaměstnancům se akce velmi líbila a opravdu jim děti udělaly velikou radost."

Za sv. Martinem

Druháci na výletě za sv. Martinem

Druhé třídy uskutečnily dobrodružnou výpravu za svatým Martinem. Ve čtvrtek 15. listopadu vyjely autobusem na hrad Kokořín, který na jeho svátek ožívá historickými postavami.

Po stříbrných podkovách koně svatého Martina vystoupaly až k hradu.

Vstup do hradu si musely vybojovat v rytířském turnaji. Tam navštívily všechna tajemná místa od hradního sklepení až po vysokou věž a potkávaly nevšední postavy. Setkaly se i s bábou kořenářkou, která vyprávěla o léčivé i magické síle svých bylin a o svátku svatého Ondřeje.

Nakonec se nám zjevil sám sv. Martin, oděný v blyštivou zbroj římského vojevůdce. Vylíčil legendu o svém životě a seznámil s tradicemi, které se v den jeho svátku dodržovaly.

V týmech děti řešily úkoly s tematikou příchodu zimy.

NBA

Junior NBA

Letošní ročník Junior NBA je minulostí. Náš tým, tento rok jako Atlanta Hawks, se statečně probojoval až do finále Západní konference. Zde naše cesta skončila na pozdějším vítězi celé soutěže ZŠ Švihov alias New York Knicks. Konečné umístění na hranici první desítky je tak dobrým příslibem do dalšího ročníku.

Kokořín

Výlet na Kokořín

Čtvrťáci se vydali po stopách koně svatého Martina až na hrad Kokořín. V podhradí jsme si oblékli středověké haleny a prokázali udatnost v rytířském souboji. Díky tomu , jsme mohli vstoupit do hradu a setkat se s chrabrým rytířem, který nám vylíčil legendu a seznámil nás s tradicemi, které se v jeho době dodržovaly.  Navštívili jsme všechna tajemná místa od hradního sklepení až po vysokou věž, od báby kořenářky jsme se dozvěděli něco o léčivé síle rostlin, o svátku sv. Ondřeje a věštili budoucnost. Samozřejmě nechyběla ani prohlídka celého hradu, včetně procházky po hradbách s krásnými výhledy do okolní podzimní přírody. A co na to Maruška?

Říp

Naše vlast - slavné osobnosti na hoře Říp

Ze zápisu dětí

Danielka: "Ve středu 10. října jsme společně se 4. B vyrazili na horu Říp. Když jsme dorazili nahoru, čekali tam na nás významné osobnosti. Ty pro nás měli připravená různá stanoviště. Třeba praotec Čech nám vyprávěl jeho legendu. Také jsme si mohli vyrobit svůj dřevěný přívěsek. Potom jsme se zašli podívat do rotundy, kde měl připravený  program Jan Hus. Zpátky do školy jsme se vrátili autobusem." Violka: "Dne 10. října 2018 jsme se třídou vyrazili na horu Říp. Byli tam slavné osobnosti: Jan Ámos Komenský, Božena Němcová, Jan Žižka, svatý Václav, Jan Hus a praotec Čech. Bylo tam hodně stanovišť. Jedno stanoviště bylo i v rotundě svatého Jiří. Moje nejoblíbenější stanoviště bylo u Boženy Němcové a u Jana Husa v rotundě. Výlet s mi moc líbil."