Harmonogram školního roku 2020/21

HODNOCENÍ: 1. pololetí 1. 9. – 28. 1. 2021
  2. pololetí 1. 2. – 30. 6. 2021
ŠVP:   31. 5. – 4. 6. 2021
PRÁZDNINY: podzimní 26. – 30. 10. 2020
  zimní 23. 12. – 3. 1. 2021
  pololetní 29. 1. 2021
  jarní 15. 2. – 21. 2. 2021
  velikonoční 1 - 5.. 4. 2021
TŘÍDNÍ SCHŮZKY: dle individuální domluvy 2. 11. – 11. 11. 2020
  dle individuální domluvy 22. 3. – 30. 3. 2021
  jen pro 1. ročník ZŠ  1. 9. 2020
ŘEDITELSKÉ VOLNO:   16. 11. 2020
    21. - 22. 12. 2020
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ: 16:00 workshopy ve třídách, 17:00 beseda s paní ředitelkou 21. 1. 2021
LETNÍ SLAVNOST:   23. 6. 2021
PŘÍPRAVNÉ KURZY PRO PÁŤÁKY:   od 11. 1. 2021

Školní psycholog

Mgr. Jana Sklenářová

Konzultační hodiny:

Každou středu od 16:00 do 18:00 hod. v budově gymnázia. Je však nutná předchozí domluva.

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

S čím se na mne například mohou obrátit studenti?

  • Poslední dobou se mi ve škole moc nedaří. Jak to změnit?
  • S někým ze spolužáků/učitelů jsme si nesedli. Chtěl bych, aby to bylo lepší.
  • Nedaří se mi domlouvat některé věci s rodiči. Co se s tím dá dělat?
  • Vždycky rodičům nebo učiteli slíbím, že se v něčem změním, ale pak se mi to nedaří. Kudy na to?
  • Domácí příprava mi zabírá hodně času, ale nakonec toho moc neumím. Jak ji mohu změnit?
  • Mám nějaké divné nálady, jsem smutná nebo naštvaná a neumím to změnit.
  • Mám nějaké potíže ve vztahu.
  • Trápím se, nevím kudy kam.

S čím se na mne například můžou obrátit rodiče?

  • Dceři/synovi se poslední dobou ve škole příliš nedaří. Jak ji/jeho můžeme podpořit?
  • Ranní odjezd do školy je téměř každý den stresovou situací. Jak si jej usnadnit?
  • Zdá se mi, že domácí příprava zabírá synovi/dceři nepřiměřeně mnoho času. Dá se nějak zefektivnit?
  • Mám dojem, že moji dceru/syna něco trápí, ale nevím co.
  • Jak synovi/dceři nastavit pravidla a jak s ním uzavírat dohody, které fungují?
  • Nemohu se rozhodnout v nějaké věci týkající se mé dcery/syna.
  • Myslím si, že by mému synovi/dceři prospělo více samostatnosti. Jak na to?

Školní metodik prevence

Mgr. Josef Dužík

Konzultace:

Kdykoli po předchozí domluvě mailem, telefonicky nebo osobně. Akutní věci bez předchozího ohlášení – sborovna gymnázia.

Telefon: 597 071 020

Kontakty: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

                 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Čím se zabývám a které činnosti zajišťuji?

  • Koordinuji spolupráci pedagogických pracovníků, vedení školy a rodičů při řešení výchovných problémů žáků spadajících do oblasti rizikových a sociálně patologických jevů. 
  • Vedu databázi poradenských zařízení, vzdělávacích organizací, psychologů a psychiatrů v oblasti.
  • Spolupracuji s oblastním metodikem prevence i krajským metodikem prevence, s OSPOD, MP a PČR.
  • Koordinuji a zajišťuji vstupy externích organizací do tříd, dle potřeb třídních učitelů a tříd.
  • Osobně komunikuji s rodiči problémových žáků, nebo s rodiči, kteří si kontakt sami vyžádají.
  • Shromažďuji metodické materiály a pomáhám třídním učitelům ve vedení třídnických hodin.

S čím se na mne můžete obrátit a které problémy spadají do mé kompetence?

  • Šikana, násilí a nekázeň v třídních kolektivech
  • Užívání či experimentování s návykovými látkami
  • Vandalismus, krádeže
  • Rasismus a menšinová intolerance
  • Domácí násilí a sexuální zneužívání
  • Netolismus, nomofobie, gamblerství a další závislosti

Školní vzdělávací plán

PORG je základní škola s výrazně rozšířenou výukou angličtiny. Učitelský sbor je proto složen rovněž z kvalitních učitelů z anglicky mluvících zemí.

PORG je zařazen do sítě škol MŠMT, vydávaná vysvědčení mají tedy stejnou validitu jako u ostatních škol na území ČR.

Naši žáci jsou vedeni k tomu, aby dokázali rozlišit a respektovat různé role, se kterými se ve svém životě setkávají nebo budou setkávat, aby vnímali potřeby druhých i sebe sama a aby uměli spolupracovat ve skupině a týmu. Naší nejvyšší ambicí je, aby se žáci začali rozvíjet jako svobodné a samostatně myslící osobnosti, schopné žít mezi lidmi a přijímat odpovědnost za svá rozhodnutí.

Oproti svým spolužákům z prvních stupňů běžných základních škol mají velký náskok v angličtině, kterou se učí již od první třídy. Angličtinu jsou zvyklí používat i jako nástroj pro další učení, budou zvyklí komunikovat s rodilými mluvčími. Naši žáci vědí, že při užívání cizího jazyka není problémem udělat nějakou dílčí chybu, ale fatální je – bát se jazyk používat. Studium připravuje žáky mj. ke složení mezinárodní zkoušky (B1+) v pátém ročníku. Výsledky PET z prvního roku 2009 našich páťáků.

V češtině věnujeme velkou pozornost vlastní četbě žáků. Seznamy doporučených knih pro prvnídruhou a třetíčtvrtou a pátou třídu. Zvýšenou pozornost a hodinovou dotaci věnujeme výchovám (hudební, tělesná, výtvarná, dramatická). Nemyslíme si (jako na řadě ostatních škol), že jsou to hodiny zbytkové.

Za klíčové považujeme osobnost učitele, příjemnou školní i třídní atmosféru, citlivý přístup k různě nadaným dětem. Dítě se do školy musí těšit. Mělo by se naučit, že dobré výsledky vyžadují jisté úsilí, a umět se z nabývaných vědomostí a dovedností radovat. Navazující gymnázium má akademické ambice, základní škola je vstup do školního světa – nebudeme děti nesmyslně přetěžovat.

PŘEDMĚT 1. třída 2. třída 3. třída 4. třída 5. třída celkem
Český jazyk 8 8 8 7 7 38
Anglický jazyk 4 4 4 4 4 20
Matematika 4 4 4 5 5 22
Prvouka 1 2 3     12
Člověk ve světě       3 3
Výtvarná výchova     1 1 1 3
Hudební výchova     1 1 1 3
Dílna - workshop 1 2 2 2 2 9
IVT         1 1
Tělesná výchova 2 2 2 2 2 10
CELKEM: 20 22 25 25 26 118

Zeleně podbarvené hodiny jsou v angličtině.

Workshop obsahuje estetickou výchovu, "Člověk a svět práce". Český jazyk obsahuje čtení, psaní, základy slohu, literaturu. V angličtině je třída rozdělena na dvě poloviny dle jazykové úrovně žáků.

Charakterisktika školy
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků

Podrobné koncepce jednotlivých předmětů

Český jazyk Anglický jazyk Tělesná výchova Prvouka a Člověk a jeho svět
Matematika Workshop ICT Výtvarná výchova

Družina

Kontakt:

Soňa Křístková - vedoucí družiny a volnočasových aktivit

telefon: 603 967 187

telefon vychovatelky (odpoledne):  608 418 119

e-mail: druzina(zavináč)porg.cz

Pokyny k vyzvednutí dítěte ze školní družiny.

Nabídka a rozvrh kroužků ve školním roce 2020/21:

Nabídka a rozvrh kroužků družiny otevíraných ve školním roce 2020/21 (po přihlášení: Ostatní - Školní družina - Přehled akcí).

Harmonogram družiny a kroužků:

Družina je ve  školní dny otevřena vždy ráno od 7:00 do 8:30 a odpoledne od 12:20 do 17:30.  Pouze v pátek odpoledne je provoz družiny zkrácený a družina zavírá v 16:30. Kroužky probíhají od pondělí do pátku ve dvou po sobě jdoucích blocích: blok - od 14:10 do 15: 25,  2. blok - od 15:30 do 16:45.

Přihlašování:

Přihlašování do kroužků a družiny proběhne v srpnu 2020 (po přihlášení do systému ŠOL: Ostatní - Školní družina - Přehled akcí).

Instrukce pro přihlašování do družiny a kroužků.

Základní principy:

Z hlediska fungování družiny je naším záměrem především její co nejužší napojení na potřeby žáků vyplývající z plnění školních povinností a další rozvíjení jejich dovedností a různých zájmů.  Doba strávená ve školní družině je cíleně a  důsledně rozdělována na bloky určené k odpočinku a relaxaci, plnění domácích úkolů nebo dalšímu studiu v různých skupinách a k činnostem v řadě zájmových  kroužků. Všechny bloky a aktivity jsou vedeny pedagogickými pracovníky naší  školy a v případě zájmových kroužků také vybranými externisty.

Návštěva družiny není povinnou součástí školní docházky. Děti zde můžou trávit čas po vyučování dle zájmu a potřeby. S návštěvou družiny nesouvisí další platby nad rámec stanoveného školného.

Rodiče mohou přihlásit své dítě k docházce do družiny podle svého vlastního uvážení, například jen v určité dny, nebo dokonce jen na konkrétní aktivitu nebo kroužek. Začátek družiny se může u žáků z jednotlivých ročníků lišit podle návaznosti na rozvrh hodin ve škole. Vyzvedávat děti z družiny je možné kdykoliv. Z kroužku je  možné vyzvedávat děti jen po jeho skončení. Bez doprovodu můžou družinu opustit  pouze ti žáci, jejichž rodiče s tím předem vyslovili písemný souhlas.