Harmonogram školního roku 2020/21
1. POLOLETÍ: | 1. 9. 2020 - 31. 1. 2021 | |
PŘEDÁNÍ HODNOCENÍ: | 28. 1. 2021 | |
2. POLOLETÍ: | 1. 2. - 25. 6. 2021 | |
PŘEDÁNÍ HODNOCENÍ: | 25. 6. 2021 | |
ŠKOLA V PŘÍRODĚ: | celoškolská | 12. - 18. 6. 2021 |
plavání | 23. - 27. 11. 2020 (druháci Hotel Srní) | |
PRÁZDNINY: | podzimní | 26. 10. - 30. 10. 2020 |
vánoční | 23. 12. - 3. 1. 2021 | |
pololetní | 29. 1. 2021 | |
jarní | 22. 2. - 28. 2. 2021 (Praha 1 - 5) | |
velikonoční | 1. 4. - 5. 4. 2021 | |
ŘEDITELSKÉ VOLNO: | 16. 11. 2020 (pouze žáci), 21. - 22. 12. 2020 + pravděpodobně 1 den v termínu přijímacího řízení na gymnázium - dle termínu vyhlášení přijímaček upřesníme na začátku 2. pololetí | |
TÝDEN EXKURZÍ: | 7. - 11. 6. 2021 | |
PŘÍMĚSTSTKÉ PROJEKTY: | 21. - 24. 6. 2021 | |
TŘÍDNÍ SCHŮZKY: | setkání s rodiči pátých tříd | 15. 9. 2020 |
2. - 13. 11. 2020 (5. třída) | ||
9. - 20. 11. 2020 (1. - 4. třída) | ||
1. 2. - 12. 2 2021 (5. třída) | ||
13. - 23. 4. 2021 (1. - 4. třída) | ||
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ: | středa 20. 1. 2021 od 18:00 - online | |
středa 3. 2. 2021 od 18:00 - online | ||
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK NA ZŠ: | 1. 3. 2021, 12.00 | |
PŘIJÍMACÍ POHOVORY NA ZŠ: | sobota, neděle 10. - 11. 4. 2021 | |
CULTURAL WEEK: | 24. - 28. 5. 2021 | |
KVĚTINOVÁ SLAVNOST: | 2. 6. 2021 |
Přechod na 2. stupeň
Všichni žáci přijatí do první třídy mají nárok na studium na základní škole až do devátého ročníku. Na druhý stupeň přechází automaticky. Pokud mají v průběhu studia zájem o studium na našem nebo jiném gymnázium, mohou se zúčastnit přijímacích testů a po jejich úspěšném složení přestoupit. Tato možnost se nabízí v pátém ročníku (na osmileté gymnázium). Druhý stupeň naší základní školy je zaměřen i na kvalitní přípravu na přijímací zkoušky a nabízíme specializovaný seminář - příprava na přijímací zkoušky.
Školní psycholog
Mgr. Lenka Tichotová
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
S čím se na psychologa například mohou obrátit studenti:
- Poslední dobou se mi ve škole moc nedaří. Jak to změnit?
- S někým ze spolužáků/učitelů jsme si nesedli. Chtěl bych, aby to bylo lepší.
- Nedaří se mi domlouvat některé věci s rodiči. Co se s tím dá dělat?
- Vždycky rodičům nebo učiteli slíbím, že se v něčem změním, ale pak se mi to nedaří. Kudy na to?
- Domácí příprava mi zabírá hodně času, ale nakonec toho moc neumím. Jak ji mohu změnit?
- Mám nějaké divné nálady, jsem smutná nebo naštvaná a neumím to změnit.
- Mám nějaké potíže ve vztahu.
- Trápím se, nevím kudy kam.
- …
S čím se na psychologa například můžou obrátit rodiče:
- Dceři se poslední dobou ve škole příliš nedaří. Jak jí můžeme podpořit?
- Ranní odjezd do školy je téměř každý den stresovou situací. Jak si jej usnadnit?
- Zdá se mi, že domácí příprava zabírá synovi nepřiměřeně mnoho času. Dá se nějak zefektivnit?
- Mám dojem, že mojí dceru něco trápí, ale nevím co.
- Jak synovi nastavit pravidla a jak s ním uzavírat dohody, které fungují?
- Nemohu se rozhodnout v nějaké věci týkající se mé dcery.
- Myslím si, že by mému synovi prospělo více samostatnosti. Jak na to?
- …
Rodičům poskytujeme základní 1-2 základní konzultace tématu zdarma. Pokud věc vyžaduje další péči, můžeme doporučit odborníky, kteří vám v řešení pomohou. Termín konzultace je vždy třeba předem domluvit.
Výchovný poradce
Petra Jindrová
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
mohu pomoci:
rodičům:
- zorientovat se ve výukových obtížích dítěte
- stanovit optimální postup při zvládání těchto obtíží
- připravit (ve spolupráci s učiteli) individuální vzdělávací plán žáka
- zorientovat se ve výchovných problémech
- stanovit optimální postup při zvládání těchto problémů
- s orientací v nabídce ZŠ při přechodu žáka po ukončení prvního stupně naší ZŠ na druhý stupeň jiné ZŠ
- vyhledat odbornou pomoc mimo školu
učitelům:
- se základní orientací ve výukových/ výchovných obtížích žáka
- se zvládáním konkrétních obtíží ve výuce / v chování + s aplikací postupů doporučených pedagogicko psychologickou poradnou přímo v hodinách
- se stanovením dlouhodobé strategie při zvládání těchto obtíží
- s komunikací s rodiči a odborníky mimo školu
- s přípravou a zpracováním individuálního vzdělávacího plánu
Formy pomoci:
- zodpovězení jednoduchých dotazů emailem;
- jednorázová osobní konzultace;
- opakované konzultace k nastavení postupu řešení, monitorování průběhu a dořešení problému
Akademie rodičovství
Tři nejčastější situace, které trápí rodiče. I děti.
“Proč POŘÁD jen sedíš u tabletu!” “Ty mě snad VŮBEC neposloucháš!” “Dokud nezačnu křičet NIC se neděje, ale já na ně nechci křičet!”
Není vám to povědomé? “Rodičům, kteří přicházejí k nám do Akademie rodičovství, dělají tyto situace starosti nejčastěji” říká lektorka Katka Novotná z Akademie rodičovství. “Děti ani rodiče často nevědí, jak je řešit. Trápí se a vznikají mezi nimi bariéry. Nabízíme rodičům jiný způsob komunikace a pohled na jejich děti. Tím se naučí najít k dětem cestu.” dodává její kolegyně Iva Kyselá.
Že má jejich práce smysl dokládají sami rodiče. “Pletl jsem si příkazy s dohodami a moje potřeby s potřebami dětí.” říká jeden z absolventů projektu. Další dodává: “Je až neuvěřitelné, jak snadné je řešit problémy, když se na ně podíváte z jiného úhlu.”
Vzhledem k tomu, že se kurzy Akademie rodičovství loni setkaly s velkým úspěchem, můžete i letos využít tuto příležitost a osvojit si nové trendy ve výchově a vývojové psychologii. Kurzy jsou určeny především pro rodiče, kteří mají dobré vztahy se svými dětmi a chtějí, aby to tak zůstalo i v budoucnu.
Školní vzdělávací plán
Nový PORG je základní škola s výrazně rozšířenou výukou angličtiny. Učitelský sbor je proto složen rovněž z kvalitních učitelů z anglicky mluvících zemí.
Nový PORG je zařazen do sítě škol MŠMT, vydávaná vysvědčení mají tedy stejnou validitu jako u ostatních škol na území ČR.
Naši žáci jsou vedeni k tomu, aby dokázali rozlišit a respektovat různé role, se kterými se ve svém životě setkávají nebo budou setkávat, aby vnímali potřeby druhých i sebe sama a aby uměli spolupracovat ve skupině a týmu. Naší nejvyšší ambicí je, aby se žáci začali rozvíjet jako svobodné a samostatně myslící osobnosti, schopné žít mezi lidmi a přijímat odpovědnost za svá rozhodnutí.
Oproti svým spolužákům z prvních stupňů běžných základních škol mají velký náskok v angličtině, kterou se učí již od první třídy. Angličtinu jsou zvyklí používat i jako nástroj pro další učení, jsou zvyklí komunikovat s rodilými mluvčími. Naši žáci vědí, že při užívání cizího jazyka není problémem udělat nějakou dílčí chybu, ale fatální je – bát se jazyk používat. Studium připravuje žáky mj. ke složení mezinárodní zkoušky (B1+) v pátém ročníku.
V češtině věnujeme velkou pozornost vlastní četbě žáků. Seznamy doporučených knih pro první, druhou a třetí, čtvrtou a pátou třídu. Zvýšenou pozornost a hodinovou dotaci věnujeme výchovám (hudební, tělesná, výtvarná, dramatická). Nemyslíme si (jako na řadě ostatních škol), že jsou to hodiny zbytkové.
Za klíčové považujeme osobnost učitele, příjemnou školní i třídní atmosféru, citlivý přístup k různě nadaným dětem. Dítě se do školy musí těšit. Mělo by se naučit, že dobré výsledky vyžadují jisté úsilí, a umět se z nabývaných vědomostí a dovedností radovat. Navazující gymnázium má akademické ambice, základní škola je vstup do školního světa – děti nesmyslně nepřetěžujeme.
PŘEDMĚT | 1. třída | 2. třída | 3. třída | 4. třída | 5. třída | celkem |
Český jazyk | 8 | 8 | 8 | 7 | 7 | 38 |
Anglický jazyk | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 20 |
Matematika | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 22 |
Prvouka | 1 | 2 | 3 | 6 | ||
Člověk ve světě | 3 | 3 | 6 | |||
Workshop | 1 | 2 | 3 | |||
Music | 1 | 1 | 1 | 3 | ||
Drama | 2 | 2 | 2 | 6 | ||
Výtvarná výchova | 1 | 1 | 1 | 3 | ||
ICT | 1 | 1 | ||||
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 10 |
CELKEM: | 20 | 22 | 25 | 25 | 26 | 118 |
Podbarvené hodiny jsou vyučovány v angličtině. V hodinách Anglického jazyka jsou žáci děleni do skupin dle dosažené úrovně.
Charakterisktika školy |
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků |
Podrobné koncepce jednotlivých předmětů
Český jazyk | Anglický jazyk | Tělesná výchova | Prvouka a Člověk a jeho svět |
Matematika | Workshop | ICT | Výtvarná výchova |
Družina

Harmonogram provozu:
Družinka je ve školní dny otevřena vždy ráno od 7:30 do 8:20 a odpoledne od 13:00 do 17:30. Pouze v pátek odpoledne je provoz družinky zkrácený a družinka zavírá v 16:30.
Kontakt:
Josef Nechvátal - vedoucí školní družiny a volnočasových aktivit
e-mail: nechvatal(zavináč)novyporg.cz
telefon do školní družiny: 608 448 023 (13:00 - 17:30 hod.)
Nabídka kroužků a rozvrhy ve školním roce 2020/21:
Nabídka a rozvrh kroužků družiny otevíraných ve školním roce 2020/21 (po přihlášení: Ostatní - Školní družina - Přehled akcí).
Přehled kroužků mladší žáci a přehled kroužků starší žáci.
- Školní basketbalový tým pokračuje ve svém působení. Zájemci kontaktujte prosím vedoucí klubu Claudii Posuchovou (posuchova(zavináč)novyporg.cz). Do letošní sezóny Basket PORG vstupuje s následujícími družstvy.
- Všem milovníkům královské hry je určen ŠK PORG, který stále přijímá další zájemce především z řad dětí a mládeže. Z pohledu mládežnické základny se klub řadí mezi největší v Praze.
Omluva z kroužků:
Absence z kroužků musí být řádně omluvena.
Omluvenky odesílejte vedoucímu volnočasových aktivit - nechvatal(zavináč)novyporg.cz
(do kopie, prosím, vždy přidávejte vedoucího kroužku)
Čipový systém:
Od září 2018 je na Novém PORGu z důvodu zvýšené bezpečnosti při odchodu dětí z družiny a vydávání dětí oprávněným osobám zaveden nový vyzvedávací systém.
Přihlašování:
Přihlašování do kroužků a družiny bude probíhat přes systém - Škola OnLine od pondělí 17. srpna 2020, 8.00 hod. do pátku 21. srpna 2020, 23.00 hod. (po přihlášení: Ostatní - Školní družina - Přehled akcí)
Instrukce pro přihlašování do družiny a kroužků.
Základní principy:
Z hlediska fungování družinky je naším záměrem především její co nejužší napojení na potřeby žáků vyplývající z plnění školních povinností a další rozvíjení jejich dovedností a různých zájmů. Doba strávená ve školní družině je cíleně a důsledně rozdělována na bloky určené k odpočinku a relaxaci, plnění domácích úkolů nebo dalšímu studiu v různých skupinách a k činnostem v řadě zájmových kroužků. Všechny bloky a aktivity jsou vedeny pedagogickými pracovníky naší školy a v případě zájmových kroužků také vybranými externisty.
Návštěva družinky není povinnou součástí školní docházky. Pokud se k ní však žák přihlásí, stává se pro něj závaznou a případná absence musí být řádně omluvena. S návštěvou školní družinky nesouvisí další platby nad rámec stanoveného školného.
Přihlášení a docházka:
Rodiče mohou přihlásit své dítě k docházce do družinky podle svého vlastního uvážení, například jen v určité dny, nebo dokonce jen na konkrétní aktivitu nebo kroužek. Začátek družinky se může u žáků z jednotlivých ročníků lišit podle návaznosti na rozvrh hodin ve škole. Vyzvedávat děti je možné vždy v době mezi jednotlivými bloky a po 16:25 již zcela individuálně. Bez doprovodu mohou družinku opustit pouze ti žáci, jejichž rodiče s tím předem vyslovili písemný souhlas.